SubhanaAllah, Fenomena ‘Irdenscence Cloud’ Berjaya Dirakam di Bidor

Maha Suci Allah, permandangan yang jarang dapat dilihat di langit berjaya dirakam oleh seorang individu yang memuat naik photo tersebut di Facebook.

Menerusi perkongsian yang dimuat naik oleh Sharull Kids Paradise di kumpulan Facebook Smart Phone Photography Malaysia itu berjaya menarik perhatian netizen.

Photo yang dikatakan diambil di Pasar Malam Bidor itu menunjukkan fenomena Awan Pelangi atau lebih dikenali sebagai Irdenscence Cloud.

Menurut Sharull, photo tersebut yang dirakam semalam di Bidor di muat naik ke Facebook tanpa menggunakan sebarang suntingan.

Fenomena ini biasanya terjadi akibat awam berwarna yang dihasilkan oleh fenomena optik. Fenomena optik ini biasanya diamati di awan Altostratus, Altokumulus atau Sirus dekat matahari ketika sinar matahari terdifraksi melalui titisan air kecil atau kristal ais dengan ukuran yang cukup seragam di awan.

Semoga perkongsian ini bermanfaat, sila kongsi dan berikan komen untuk membantu kami menambah baik halaman ini. Pihak kami tidak bertanggungjawab terhadap komen yang tidak sopan dan menghina.

Iklan: Dapatkan kereta Import Recon unregister, Proton, Perodua, Toyota dan Mitsubishi Baharu. Perbaharui Insuran dan Cukai Jalan WhatsApp di sini 0106538079.

Sumber Asal Sharull Kids Paradise

Leave a Reply

%d bloggers like this: